Abstract:
Стаття присвячена розвідці мовної репрезентації французького національного менталітету на матеріалі публіцистичного стилю, а саме рекламного автомобільного дискурсу. Здійснено спробу встановити соціально значущі цінності французького етносу. Проведений аналіз дав змогу виявити лексико-стилістичні засоби мови, які
відбивають національні цінності Французької республіки. Вивчення рекламного дискурсу окремої країни, дослідження національного менталітету, мовленнєвої картини світу та культури нації, який відображає нові тенденції сучасного світу, є досить актуальним. Невпинний розвиток рекламної сфери є одним із яскравих факторів соціокультурного оточення. Доведено, що найпоширенішими цінностями, які виникають у французькій національній свідомості, є позитив, задоволення від керування сучасним автомобілем, високі технології, комфорт, надійність,
екологічність, фінансова спроможність тощо. Національна картина світу формує ставлення людини до світу, моделює її норми поведінки, визначає її ставлення до життя. Реклама, відзеркалюючи ці процеси, впливає на потенційного покупця, формує певним чином його світогляд, спосіб життя, апелює до цінностей. Ідея придбати автомобіль конкретизується, збагачується разом із поліпшенням транспортного засобу, приживається до соціальних та матеріальних умов. Система цінностей, психологічна характеристика особистості відображає ставлення людини до соціального кола, визначаючи мотивацію, поведінку. Система цінностей характеризує внутрішню готовність людини до здійснення певної діяльності з метою задовольнити потреби, інтереси. Будь-яке суспільство має унікальну ціннісно-орієнтовну структуру, де відображена самобутність цієї культури. Вважаємо за доцільне розглядати
рекламний дискурс як комунікативну форму репрезентації
картини світу, стереотипів, системи цінностей етносу.