Abstract:
Стаття розкриває сутність емоцій у контексті рекламного спілкування та їхній прагматичний ресурс. Сучасний друкований рекламний текст як феномен масової культури, головною відмінністю якого є фактор емоційного впливу на індивідуальну та масову свідомість реципієнта, на політичні, соціальні та культурні процеси, становить особливий інтерес для вивчення теорії емотивності. Емоційний вплив потребує використання певних механізмів, за допомогою яких здійснюється основний задум реклами – привернути увагу, проінформувати про предмет реклами та спонукати до дії. Метою такого впливу є зміна когнітивної структури адресата для того, щоб отримати відповідні зміни його поведінкової структури.
Автор рекламного тексту косметичної продукції використовує загальновідомі прийоми
переконання, як то маніпуляція, акцент на позитивних чи негативних результатах продукції, емоційно-оцінна лексика, стилістичні прийоми тощо. Пам’ятаючи про унікальну властивість емоцій, котрі здатні приховано чинити вплив на свідомість людини, а за необхідності й «блокувати» процеси когнітивної обробки інформації, рекламісти намагаються встановити довготривалі відносини між брендами та цільовою аудиторією. Виявляється, що специфіка
рекламного тексту може бути зумовлена такими факторами, як перлокуція, відсутність встановленого стандарту, синтаксична композиція, особливі відносини між адресантом (компанією, бенефіціантом) і адресатом (клієнтом, агенсом), комунікативна стратегія. Вживання стилістичних тропів у рекламному тексті створює позитивний емоційний фон, певні почуття, надає тексту експресивності, перетворює їх на ефективні впливові засоби, які відтворюють неповторну яскравість тексту, допомагають створити бездоганний образ жіночої краси, маніпулюють свідомістю читача – потенційного покупця, допомагають окреслити дієву прагматичну спрямованість.