Abstract:
У статті проведено аналіз AR-технології, її призначення та функції.
Наведено приклади використання AR-технології в різних видах
діяльності людини. Термін «доповнена реальність» (Augmented Reality,
AR) позначає один із видів змішаної реальності, у якій відображення
справжніх об’єктів доповнено віртуальними елементами. Обов’язковою
умовою існування AR-технології є те, що «з’єднання» нашого та
віртуального середовища відбувається одночасно.
Студенти й учні шкіл нерідко використовують різні мобільні пристрої,
що дає можливість розширити освітні технології завдяки візуалізації і
віртуалізації інформаційних процесів. Часте використання технологій
віртуальної реальності може призвести до суттєвого поглинання
свідомості, через що людина не зможе відрізнити віртуальний світ
від реального. Тому використання будь-яких технологій віртуальної
реальності бажано тільки для підвищення якості та ефективності
навчання або для виконання виховних цілей.
AR-технології розуміються як середовище з доповненням реального
світу цифровими технологіями завдяки мобільним пристроям із певним
програмним забезпеченням.
Обґрунтовано, що використання можливостей AR-технологій у системі
освіти може регенерувати процес для візуального сприйняття необхідної
інформації, відтворення деяких процесів для наочного уявлення в
реальних розмірах і можливостях. Але доповнена реальність, незважаючи
на свою привабливість, на разі майже не використовується в освітній
діяльності.
Показано можливість використання в освітньому середовищі цієї
технології з метою візуального моделювання навчального матеріалу,
доповнення його наочною інформацією, розвиваючи при цьому в учнів
просторові уявлення, уяву, навички об’ємного проєктування, що
економить педагогам і здобувачам освіти час на передачу та засвоєння
всілякої інформації і прискорює процес навчання. Виділено переваги і
недоліки технології доповненої реальності
The article analyzes the augmented reality technology, its purpose and
functions. There are examples of augmented reality technology in different
types of human activity. The term “augmented reality” (Augmented Reality,
AR) denotes one kind of mixed reality in which images of real objects is
supplemented with virtual elements. Obligatory condition of augmented
reality is that the “connection” of the real and virtual worlds in real time.
Extensive use of various gadgets not only by students but also by schoolchildren
and preschool children expands the possibilities of educational technologies
through the visualization and virtualization of information and processes that
this information explains. Virtual reality sometimes absorbs the user so much
that he can not distinguish it from the natural environment. This feature of
virtual reality should be used in education to improve its quality and increase
its effectiveness, as well as for educational purposes.
Augmented reality is seen as an environment with direct or indirect
complementation of the physical world with digital data in real time using
computer devices – tablets, smartphones and innovative gadgets, as well as
software for them. Proved that the use of augmented reality in education can
regenerate the visual perception process for the necessary information, play
some processes for visual representation in real size and capabilities. But
augmented reality, despite its attractiveness, is currently almost never used in
educational activities.
The possibility of using this technology in the educational environment for
the purpose of visual modeling of educational material, supplementing it with
visual information, developing in students spatial representations, imagination,
skills of three-dimensional design, which saves teachers and students time to
transmit and assimilate all information, and accelerates the learning process.
The advantages and disadvantages of augmented reality technology are
highlighted.