dc.description.abstract |
В даному дослідженні вивчався вплив популярної культури на емоційний та психологічний розвиток дітей у віці від 7 до 17 років, а саме як елементи популярної культури впливають на здатність дитини запам’ятовувати матеріал, розподіляти увагу, міркувати, робити висновки та боротися з тривожністю.
В рамках формуючого експерименту в процес навчання дітей було введено елементи популярної культури, такі як фільми, серіали, мультфільми та аніме, що містили в собі наукову інформацію або були спрямовані на покращення емоційного стану.
Дослідженням доведено, що популярна культура має позитивний вплив на дітей, покращує їх здатність до навчання, позитивно впливає на психологічний та емоційний розвиток дитини.
This study examined the influence of popular culture on the emotional and psychological development of children aged 7 to 17 years. The main task was to investigate how elements of popular culture affect a child's ability to remember material, allocate attention, reason, draw conclusions, and deal with anxiety. As part of the study, we added elements of popular culture, such as movies, series, cartoons, and anime, to the process of children's learning. All of them contained scientific information or were aimed at improving the emotional state. The results showed that at the beginning of the study, the children's ability to remember increased. The number of children with a low level decreased by 3%, with a high level increased by 4%. The number of children with a high level of anxiety decreased by 8%. The index of attention distribution also improved. Thus, it can be said that popular culture has a positive effect on children, improves their ability to learn. It has a good effect on the child's psychological and emotional development. |
en_US |