Abstract:
Магістерську роботу присвячено дослідженню особливостей регуляції психоемоційного стану дитини методами арт-терапії у закладах позашкільної освіти.
У роботі проаналізовано основні методи арт-терапевтичних технік та їхня роль у регуляції психоемоційного стану дитини.
Було доведено, що використання арт-терапевтичних методик у позашкільному педагогічному процесі сприяє покращенню психоемоційного стану дитини та пробудження до креативних творчих ідей. Показано, що прояви творчої активності у молодших школярів пов’язані з характеристиками емоційної сфери.
Запропоновано програму регуляції емоційного стану дітей молодшого шкільного віку в процесі розвитку творчих здібностей за допомогою технік арт-терапії.
Робота складається із вступу, трьох глав, висновків до кожної глави, загальних висновків та списку використаних джерел.
The master’s research is devoted to the study of the peculiarities of the regulation of the psycho-emotional state of the child by art therapy methods in the institutions of extracurricular activity.
The paper analyzes the main methods of art-therapy techniques and their role on the regulation of the psycho-emotional state of the child.
It has been proved that the use of art-therapeutic techniques in the extracurricular pedagogical process contributes to improving the psycho-emotional state of a child and getting the interest to creativity. It is shown that the children’s display of creative activity is associated with the characteristics of the emotional sphere.
The program for regulating the emotional state of children of primary school age in the process of developing creative abilities with the help of art therapy techniques is proposed.
The work consists of an introduction, three chapters, conclusions to each chapter, general conclusions and reference literature used.