Abstract:
Дослідження присвячено виявленню чинників, які впливають на психічний стан дітей та порівнянню особливостей прояву стресу у дітей які вимушено покинули свої домівки та дітей які не покидали свої домівки. На основі теоретичних даних досліджено психічний стан, розвиток, та емоційну сферу дітей дошкільного віку. У ході емпіричного дослідження встановлено зв'язок агресивної поведінки дитини та його вплив на психосоціальний рівень розвитку. Виявлено підвищений рівень агресії та тривожності у дітей з сімей які вимушено покинули свій дім, що заважає позитивному розвитку дітей.
За результатом емпіричного дослідження розроблено рекомендації щодо попередження стресового стану дитини з сімей які вимушено покинули свої домівки. Також розроблено корекційно-профілактичну програму роботи з дітьми, яка сприяє зниженню рівня агресії та тривожності, програма розроблена з урахуванням вправ, які відповідають віковим особливостям дітей.
The research is focused on identifying factors that affect the mental state of children. Based on theoretical data, the mental state, development, and emotional sphere of preschool children were investigated. In the course of the empirical study, the connection between the child's aggressive behavior and his psychosocial level of development was established. An increased level of aggression and anxiety among children from families who were forced to leave their homes was revealed, which interferes with the positive development of children.
Based on the results of the empirical study, recommendations were developed to prevent the stressful condition of children from families who were forced to leave their homes. Corrective and preventive work with children to reduce the level of aggression and anxiety, selected according to the age characteristics of children, has also been developed.