Abstract:
Магістерська робота присвячена дослідженню особливостей розвитку
аналітичного та критичного мислення на уроках української літератури в старшій
школі. Проаналізовано специфіку формування і технології розвитку цих видів
мислення в освітньому процесі. На основі теоретичного аналізу та практичного
досвіду розроблено комплекс методичних прийомів і завдань, спрямованих на
формування аналітичних і критичних навичок у старшокласників.
Узагальнено наукові підходи до проблеми розвитку критичного та
аналітичного мислення у вітчизняній та світовій педагогіці і психології.
Проаналізовано сутність, ознаки, функції аналітичного та критичного мислення,
специфіку їхньої взаємодії. Визначено психологічні особливості розвитку
аналітичного та критичного мислення старшокласників у контексті освітнього
процесу. Представлено результати емпіричного дослідження рівнів сформованості
аналітичного та критичного мислення учнів. Розроблено психокорекційну
програму для розвитку критичного та аналітичного мислення в учнів старших
класів.