dc.description.abstract |
У роботі розглянуто актуальну проблему вибору професії в старшому
шкільному віці як важливого етапу особистісного розвитку. Проаналізовано
соціально-психологічні чинники, що впливають на процес професійного
самовизначення учнів. Висвітлено сучасні підходи до розуміння феномену
професійного вибору в контексті вітчизняної та зарубіжної психології. Узагальнено
уявлення про об’єктивні та суб’єктивні детермінанти цього процесу, а також
розкрито роль соціального оточення, мотиваційної сфери, ціннісних орієнтацій,
самооцінки та рівня сформованості професійної самосвідомості. Представлено
результати теоретичного та емпіричного дослідження впливу соціально психологічних факторів на професійне самовизначення старшокласників.
Визначено взаємозв’язок між професійними уподобаннями та рівнем розвитку
комунікативних, когнітивних і особистісних характеристик. Розроблено програму
для практичних психологів щодо сприяння усвідомленому професійному вибору в
підлітковому віці. |
en_US |