Abstract:
У бакалаврській роботі було розглянуто проблеми індивідуально психологічних особливостей проявів тривожності у юнацькому віці та
розробки тренінгової програми з її подолання.
Автором проаналізовано теоретичні основи проблеми тривожності,
визначено її природу, чинники виникнення та вікові особливості.
Встановлено, що тривожність є багатогранним феноменом, який значно
впливає на емоційний стан, навчальну діяльність та соціальну адаптацію
підлітків. Серед основних чинників розвитку тривожності виокремлено вплив
соціального середовища, сімейних відносин та особистісних особливостей.
Експериментальним шляхом досліджено рівні тривожності серед учнів
старшої школи. Доведено, що більшість респондентів демонструють середній
або високий рівень тривожності, що негативно позначається на їхньому
емоційному благополуччі та соціальній взаємодії.
Розроблено тренінгову програму, спрямовану на подолання тривожності
у осіб юнацького віку.