Abstract:
У бакалаврській роботі досліджено теоретичні та емпіричні аспекти
психічних станів у юнацькому віці. У роботі проаналізовано основні підходи до
визначення поняття «психічний стан», охарактеризовано етапи психічного
розвитку в юнацькому віці, розглянуто вікові психологічні особливості юнаків як
суб’єктів пізнавальної та емоційної активності. Узагальнено ключові положення
щодо становлення особистості в юнацькому періоді як одного з важливих етапів
життєвого шляху. Проведено емпіричне дослідження феноменологічних
характеристик психічних станів юнаків. У результаті виділено рельєфи типових
психічних станів та їх динаміку. На основі отриманих даних розроблено та
обґрунтовано корекційну програму «Розвиток психічної стійкості та
саморегуляції», спрямовану на підвищення емоційної стабільності, розвиток
здатності до саморегуляції, зниження рівня тривожності й формування позитивної
самооцінки в юнацькому віці.