Abstract:
Статтю присвячено розгляду соціаль них діалектів в Інтернеті, мобільному зв’язку. Зазначені
соціальні діалекти відзначаються своїми особливостями, широко вживаються користувачами різних категорій.
Дана лексика має інноваційні та яскраві характеристики, постійно збагачується та оновлюється. До розробки теми
нас спонукає багатогранність сленгу, жаргону, арго, їх неординарність та оригінальність. Актуальність і важливість роботи обумовлена популярністю соціальних діалектів в Інтернеті та мобільному зв’язку, перспективами
для наукового пошуку, що відкриваються. Стаття представляє інтерес для дослідників та зацікавлених читачів
тим, що висвітлює стан соціальних діалектів в Інтернеті та мобільному зв’язку, їх характеристики з позицій представників різних лінгвістик, показує широкий спектр проблем, розкриває особливості сленгу, жаргону, арго
на регіональному матеріалі. Використовувалися методи: описовий (взято за основу вивчення), лінгвістичного спостереження, узагальнення, інтерпретації та класифікації, порівняльний. На мову користувачів цифровими технологіями впливає вік (переважає молодь), соціальний статус.
Новаторами в розвитку сленгу є студенти, підлітки, представники різних субкультур. У даний час в інтернет‑просторі проявляються нові тенденції в застосуванні сленгу спільнот: указана лексика поширюється за межі групи.
Сленг в Інтернеті присутній скрізь: у соціальних мережах, стрімінгових (потокових) сервісах, блогах, форумах,
чатах, онлайн-заняттях, сайтах та ін. Лідерство займають соціальні мережі. Тематика соціальних діалектів в інтернет‑просторі спрямована насамперед на сфери: «людина», «взаємини», «робота», «навчання», «політика», «любов», «секс», «дозвілля», «гумор та жарти». Завдяки цифровим технологіям примітною особливістю мови стала її письмова форма, яка в умовах сьогодення істотно не відрізняється від усної. При спілкуванні в Інтернеті, мобільним зв’язком стать є важливим фактором прояву варіацій у сленгу, оскільки чоловічий та жіночий сленг суттєво відрізняються. Найбільш популярними джерелами та засобами формування словника сленгу є: 1) скорочення (а) усічені слова, б) абревіація), 2) афіксація, 3) словозлиття, 4) метафоризація, 5) запозичення іншомовних слів, 6) запозичення з лексики декласованих елементів, 7) еративи, 8) фразеологізми. Мету дослідження: аналіз та узагальнення сучасного стану, особливостей, тенденцій розвитку та характерних рис соціальних діалектів в Інтернеті, мобільному зв’язку, розкриття поглядів мовознавців на ці питання досягнуто