Abstract:
У магістерській роботі досліджується проблема формування цифрових
компетентностей на уроках української літератури як чинника образного
мислення школярів. Аналізується специфіка цифрової трансформації освіти в
умовах НУШ, особливості використання цифрових технологій та інструментів
в освітньому середовищі. На основі теоретичного аналізу та практичного
досвіду розроблено практичні інтерактивні завдання з української літератури,
спрямовані на розвиток образного мислення учнів.
Також у роботі представлено теоретичне та емпіричне дослідження
особливостей розвитку образного мислення учнів середньої школи.
Проаналізовано сутність, механізми та різновиди процесу мислення, детально
досліджено специфіку і функції образного мислення, його зв'язок з уявою та
творчими здібностями. Зʼясовано особливості розвитку образного мислення
школярів різного віку та психолого-педагогічні чинники, що впливають на
підвищення його рівня в учнів. Визначено, що розвиток образного мислення,
уяви та творчих здібностей школярів сприятиме формуванню в них навичок
вирішення нестандартних завдань у навчанні та житті. Розроблено
психокорекційну програму розвитку образного мислення в учнів середньої
школи та запропоновано для використання шкільними психологами.