Abstract:
Студіювання освітнього процесу закладів вищої освіти виявило необхідність пошуку нових шляхів налагодження освітнього процесу з проходження педпрактики здобувачів вищої освіти в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку в надзвичайних умовах воєнного стану. Наголошується на тому, що натепер актуальна розбудова індивідуальної освітньої траєкторії здобувачів вищої освіти в екстремальних умовах. З цією метою кафедра педагогіки та методики викладання розробила навчально-методичне забезпечення педагогічної практики в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку та проінформувала здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти 3 курсу за допомогою дистанційних технологій про виконання альтернативних завдань, зміст яких полягав у наступному: скласти звіт про проходження альтернативної літньої педагогічної практики, презентувавши методичну розробку виховного заходу загону, емпіричне дослідження за особистою темою та спроектувати методичну розробку ігротеки загону (5-6 ігор на знайомство, згуртування колективу), вказавши мету, вікову категорію, умови проведення, обладнання й інвентар, ролі, час гри, правила та умови. Було з’ясовано, щоб провести емпіричне дослідження і досягти поставленої мети для дослідження серед існуючих соціальних медіа здобувачі вищої освіти обирали онлайн-ан- кетування Google Форми та телеграм. Виявлено, що в роботах здобувачів було проанкетовано від 30 до 75 респондентів, де-хто з них побажали залишитися «інкогніто» в питанні про табір, де вони працювали. Презентовано на прикладах де-кількох робіт здобувачів Горлівського інституту іноземних мов Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет» нові проєкти - фотоквест «Очима молоді», що мандрував спочатку Україною, потім Грузією, подорож якого продовжується, не зупиняється; нові методики, які сприяють процесу формування свідомого ставлення молоді до нагальних проблем сьогодення. Здійснивши аналіз звітів здобувачів вищої освіти, опрацювавши текст анкет, результати анкетування, статистичних даних у відсотках за кожним запитанням (з використанням різноманітних видів діаграм), оцінку отриманих результатів, висновків та рекомендацій для покращення організації виховної роботи в дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, можна зробити висновок про позитивне враження від виконаних індивідуальних емпіричних дослідницьких завдань, що сприяли бажанню надалі пов’язати свою майбутню професійну діяльність з педагогічною.