Abstract:
Мета дослідження полягає у теоретичному визначенні та емпіричному досліджені наявності взаємозв’язку тривожності як стану або риси особистості із успішністью формування Я-концепції студентів-психологів.
Об’єкт дослідження: феномен тривожності в юнацькому віці.
Предмет дослідження: вплив тривожності на прояв суперечливостей в Я - концепції студента психолога. Гіпотеза: у здобувачів освіти, які мають високий рівень ситуативної та особистісної тривожності будуть простежуватися низькі показники навчальної діяльності.
Завдання дослідження:
• провести теоретичний аналіз літератури, пов’язаної з дослідженням тривожності у вітчизняній та зарубіжній науці;
• проаналізувати причини та рівні тривожності;
• емпіричним шляхом дослідити рівні тривожності студентів та охарактеризувати прояви суперечностей у студентів психологів та їх взаємозв’язок 6 з навчальною діяльність студентів, та рекомендації щодо зниження високого рівня тривожності.
• розробити практичні рекомендації для нівелювання негативних проявів тривожності на прояви суперечностей у студентів психологічних спеціальностей.
Емпіричне дослідження проводилося на базі Горлівського інституту іноземних мов у м. Бахмут, у досліджені приймали участь студенти психологи.
Для вирішення поставлених завдань були використані наступні методики:
1) Методика «Самооцінка емоційних станів», розроблена американськими психологами А. Уессманом і Д. Ріксом
2) Методика «Самооцінка тривожності, фрустрованості, агресивності і ригідності», розроблена О. Єлісєєвим
3) Шкала оцінки рівня реактивної та особистісної тривожності (Ч. Спілбергера, Ю. Л. Ханіна)
4) Тест-опитувальник мотивації досягнення А. Мехрабіана
Новизною даної роботи є те, що у роботі досліджуються рівень тривожності студентів психологічного профілю та її вплив на прояв суперечливостей в Я - концепції майбутнього психолога. Також, за висновками даної роботи, було складено корекційну програму, направлену на зниження рівня тривожності. Практична значимість одержаних результатів: полягає у тому, що під час дослідження було виявлено рівні тривожності у студентів психологічної спрямованості та виявлено їх вплив на прояв суперечливостей в Я-концепції майбутнього спеціаліста. Розроблено комплексну програму, мета якої - виявлення рівнів тривожності та корекційну програму, направлену на зниження рівнів тривожності. Результати даного дослідження будуть використані робітниками психологічної служби у закладі де навчаються студенти.