Abstract:
Магістерська робота присвячена теоретичним та практичним аспектам
дослідження творчих здібностей підлітків. Було обгрунтувано поняття творчої
активності, творчого потенціалу, обдарованості, креативності, творчих
здібностей; були розширені знання про особливості прояву творчих здібностей
підлітків. Було виявлено, що креативність є необхідною складовою творчих
здібностей. Практична частина дослідження виконувалась на базі
загальноосвітньої школи № 6 м. Краматорська. Було проведено 8 занять з
розвитку творчих здібностей у підлітків, після яких показники творчого розвитку
школярів стали вище. А саме було виявлено, що здатність до ризику збільшилась
на 8,3%, допитливість - на 16,5% , володіння уявою - на 38,1%, а прояв інтересу
до складних речей і ідей - на 11,5%, збільшилися показники 4 базових типів
мислення, а саме предметне мислення - на 19,5%, образнемислення - на 8,3%,
знаковемислення - на 10,4% та символічне мислення - на 16,1%. Зроблено
висновок про те, що застосування сучасних психологічних технологій сприяє
більш ефективному розвитку творчих здібностей у підлітків.