Abstract:
У роботі представлено процес адаптації учнів 5 класів до сучасних умов
навчання (на прикладі закладу загальної середньої освіти).
Робота присвячена вивченню проблеми адаптації дітей під час переходу їх з
молодшої ланки навчання до середньої. Психічний розвиток і формування
особистості у цей віковий період зазнає певних труднощів. Звичні умови життя
вимагають перебудови раніше сформованих стереотипів поведінки, що викликає
нервово-психічне напруження, яке не завжди проходить без ускладнень, а іноді
супроводжується важким емоційним перевантаженням. У п’ятому класі для дітей
багато чого стає новим: з’являється багато вчителів з різних навчальних
предметів, змінюється режим, форма та структура навчання, з’являються нові
однокласники. До цього ще додаються зміни у режимі навчання у середніх класах,
що торкаються кабінетної системи, коли дітям доводиться звикати до різних
освітніх середовищ. У часи пандемії перехід до дистанційної форми навчання
також виявляється свого роду випробуванням для дітей на можливість успішно
засвоїти навчальний матеріал