Abstract:
Магістерська робота присвячена дослідженню проблеми кризи читання і
розвитку творчого мислення на уроках літератури в закладах загальної середньої
освіти. Окреслюються стан, перспективи проблеми на національному рівні, її виклики
для загальної середньої освіти. Аналізуються особливості творчого мислення як
можливі шляхи подолання кризи читання в освітньому середовищі. На основі
теоретичного аналізу та практичного досвіду розроблено практичні завдання,
спрямовані на підвищення читацької мотивації учнів та розвиток їхніх творчих
здібностей на уроках літератури.
За результатами психологічного дослідження встановлено, що творчість
відіграє важливу роль у розвитку підлітків, сприяючи їхній адаптації до мінливого
середовища та вирішенню складних завдань. Проаналізовано специфіку процесу
творчості як одного з видів діяльності людини. Визначено основні психологічні
особливості творчого мислення і способи його розвитку у підлітків. На основі
результатів емпіричного дослідження особливостей творчого мислення підлітків
розроблено програму його розвитку для учнів 7-8 класів.