Abstract:
Запропонована кваліфікаційна робота присвячена дослідженню
теоретичного підґрунтя застосування мнемотехнічних засобів на уроках
української мови та розгляду мнемотехніки як педагогічної технології. У роботі
проаналізовано сучасний стан використання мнемотехніки в освітньому процесі,
її ефективність для підвищення якості засвоєння мовного матеріалу учнями. На
основі теоретичного аналізу та практичного досвіду запропоновано комплекс
методичних прийомів та завдань, спрямованих на впровадження мнемотехнічних
засобів у процес навчання української мови.
У магістерській роботі досліджується актуальна проблема використання
мнемотехніки як ефективного засобу розвитку пам’яті, мовних та комунікативних
навичок школярів на уроках української мови.
Проаналізовано науково-психологічні дослідження пам’яті, мовлення та
використання мнемотехніки. Визначено психологічні особливості розвитку
пам’яті та комунікативних умінь в учнів середньої школи. Проведено
експериментальне дослідження пам’яті та комунікативних умінь школярів за
допомогою психодіагностичних методик. У результаті дослідження встановлено,
що існує зв'язок між продуктивністю пам’яті школярів та рівнем розвитку їхніх
вольових процесів, а також між рівнем розвитку комунікативних умінь та
емоційним інтелектом учнів.