Abstract:
У роботі розглянуто актуальну проблему особливостей професійної
мотивації педагогів в умовах війни, а також різні підходи до поняття «професійна
мотивація». Проаналізовано чинники, що впливають на мотивацію педагогів у
кризових умовах, зокрема в освітньому середовищі, яке зазнало змін через воєнні
дії. Визначено підходи до проблеми професійної мотивації у вітчизняній та світовій
психології. Узагальнено поняття професійної мотивації та розглянуто динаміку її
змін у період воєнного стану. Крім того, представлені результати теоретичного та
емпіричного дослідження професійної мотивації педагогів, зокрема її залежність
від емоційного вигорання, рівня соціальної підтримки та почуття професійної
відповідальності. Визначено зв’язок між рівнями мотивації та факторами
стресостійкості, адаптації до змін та внутрішньої мотивації до педагогічної
діяльності. Розроблена програма психологічної підтримки та підвищення
професійної мотивації педагогів в умовах війни.