Abstract:
У роботі представлено аналіз проблеми формування самооцінки в ранньому
юнацькому віці. Визначено, що самооцінка відіграє ключову роль у формуванні
особистості, впливаючи на її життя, поведінку, взаємини та загальний емоційний
стан. Проаналізовано феномен самооцінки: її різновиди, складові, чинники
формування, особливості прояву. З’ясовано, що на формування самооцінки у
юнаків впливає сім’я, школа, однолітки, а також соціокультурне середовище в
цілому. Визначено психолого-педагогічні способи формування здорової
самооцінки. Проведено емпіричне дослідження самооцінки в ранньому юнацькому
віці, та доведено вплив рівня самооцінки юнаків на їхню соціальну адаптацію та
мотивацію досягнень. Розроблено психокорекційну програму формування здорової
самооцінки у юнаків та запропоновано для використання шкільними психологами.