Abstract:
У роботі розкривається питання навчальної мотивації як чинника
особистісного зростання студентів юнацького віку, здійснено диспозиційний і
процесуальний аналіз поняття «мотив», уточнено співвідношення внутрішніх і
зовнішніх детермінант, обґрунтовано структурну модель, що охоплює потребу,
смислову орієнтацію, цілеутворення, намір і навчальне завдання.
Досліджено генезу мотиваційних рівнів: високий, сформований, позитивно
ситуативний, низький, негативний, виокремлено фактори зростання: задоволення
потреби в компетентності, наявність підтримувального соціального середовища,
організація з урахуванням принципів самодетермінації Десі – Раяна, участь у
проєктному навчанні, інтерактивні методи, рефлексивні практики.
В експериментальному дослідженні виявлено кореляційний зв’язок між
рівнем самоактуалізації і навчальної мотивації та мотивацією досягнення успіху
студентів. В роботі представлена змістовна психокорекційна програма на
формування навчальної мотивації в юнацькому віці. Шість тренінгових занять
спрямовані на формування настанови на зростання, розвиток позитивної «Я
концепції», утвердження внутрішнього локусу контролю, опрацювання SMART
цілей, забезпечення умов для переживання успіху та соціальної підтримки.